راه احصای خط امام (بدون شرح)   

به بهانه سالروز عزل بنی صدر

 

متن کامل
۱۳۸٩/۳/٢٥ - محمد مهدی اسلامی

   بهترین راه برای فریاد لوله سلاح بود   

یازده سال پیش که خدمت امام خامنه‌ای رسیدیم، در وصف آنان فرمودند «این شهدای چهارگانه (امانی، هرندی، نیک‌نژاد، بخارائی) که جناب آقای عسگراولادی از این بزرگواران یاد کردند، شاید این تعبیر دربارة آنها درست باشد که بگوئیم نورالله فی ظلمات الارض...
به هرحال اینها ستارگان و برجستگانی بودند که در راه خدا رفتند. راهی را انتخاب کردند و نتیجه این شد که مشاهده می‌کنید یعنی حاکمیت اسلام در دوران سیطره کفر و استکبار بر عالم چیزی که به افسانه شبیه است... این شهدای چهارگانه حقیقتاً در دوران ظلمات نور خدا بودند که درخشیدند،‌ فضا و دلها را روشن کردند، راه را به خیلی‌ها نشان دادند.»

٢۶ خرداد امسال  45 سال از زمان عروجشان می‌گذرد و آنچه در ادامه می‌آید بضاعت اندک این قلم است در بازخوانی اقدام آن طلایه داران آفتاب، شاید قدری حکمت کلام رهبر فرزانه‌مان مشخص گردد:

متن کامل
۱۳۸٩/۳/٢٥ - محمد مهدی اسلامی

   ادعای نخست وزیری امام بی‌مبنا است   

مصاحبه‌ای با دکتر اسدالله بادامچیان برای روزنامه جوان انجام دادم که در ویژه نامه امام خمینی آنها منتشر شده بود (+) در این مصاحبه رابطه میرحسین موسوی و امام واکاوی شده است.

البته روزنامه ویرایشهایی در متن انجام داده بود که چون نسخه pdf را روی سایت گذاشته‌اند و نه html، متن نهایی در دسترسم نبود، اما حیفم آمد که این مصاحبه را در این روزها در اختیار خوانندگان قرار ندهم. لذا متن تنظیمی اولیه (تصحیح نشده) را در ادامه تقدیم می‌کنم، پیشاپیش از غلط‌های تایپی یا نگارشی موجود عذر خواهم:

متن کامل
۱۳۸٩/۳/٢٢ - محمد مهدی اسلامی

   اسناد منتشر نشده از استعفای میرحسین   

بالاخره "رمز عبور2 " دیروز منتشر شد، اما صبر من برای اینکه روزنامه مثل "رمز عبور یک" نسخه تحت وب آن را منتشر کند تا در وبلاگ درباره‌اش بنویسم،‌ تا این لحظه به نتیجه نرسید.

جلد دوم رمز عبور

به گمانم آن قدر مجموعه نفیس از آب درآمده که نتوانستم بیش از این معرفی این ویژه‌نامه غنی که به همت جمعی از سربازان امام خامنه‌ای و سردبیری و همت شبانه‌روزی محمد حسن روزی‌طلب منتشر شد را تا زمان انتشار نسخه دیجیتال، تاخیر بیندازم.

برای نمونه یکی از مطالبی که در این ویژه‌نامه تاریخی داشتم را تقدیم می‌کنم.

گزارشی از استعفای میرحسین موسوی که همراه با بخش منتشر نشده آن، یعنی مکاتبه او با رییس جمهور وقت و پاسخ ایشان است و همچنین بخش‌هایی از سخنان امام در جلسه توبیخ حضوری است که چندان نیز بی مناسبت با ایام نیست. گزارش را در ادامه بخوانید:

متن کامل
۱۳۸٩/۳/٢٠ - محمد مهدی اسلامی

   ملاک اعلمیت   

سال گذشته بسیاری در چنین روزهایی به دنبال انتخاب مرجع اعلم پس از آیت الله بهجت بودند، مطلب زیر را بی‌مناسبت با این ایام ندیدم:

شیخ محمد علی کرمانی از فرزند آیت الله سید محمد فشارکی نقل می کرد که بعد از وفات میرزای بزرگ، پدرم، توسط من برای آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی پیغام داد که اگر خودش را اعلم از من می داند بفرماید تا من تقلید زن وبچه ی خودم را به او ارجاع کنم،واگر مرا اعلم می داند تقلید زن وبچه ی خود را به من ارجاع نماید.فرزند فشارکی می گوید :من این پیغام را بردم، میرزا تاملی کرده وبعد فرمود:خدمت آقا عرض کنید که آقا خودشان چگونه می دانند؟من این سوال را که جواب نیز بودخدمت پدرم عرض کردم.ایشان فرمود:برو عرض کن شما ملاک اعلمیت چه چیز می دانید. اگر دقت نظر میزان باشدشمااعلمید، واگر فهم عرفی میزان باشدمن اعلم هستم. گفت :من دوباره خدمت میرزا رسیده این پیغام را رساندم. ایشان باز تاملی کرده فرمودند: خود ایشان کدام یک از این ها را میزان قرار می دهند؟ من برگشته این جواب را که سئوال بود به پدرم ابلاغ کردم،آقا تاملی کرد،وبعد فرمود:دور نیست که دقت نظر میزان باشد!آنگاه فرمود که عموماً تقلید از میرزا کنیم. (+)

متن کامل
۱۳۸٩/۳/۱٩ - محمد مهدی اسلامی

   بیعتی نو با امام خامنه‌ای   

اگرچه سال 88 به نبرد نرم شناخته شد، اما واقعیت این است که آنچه پس از انتخابات 22 خردادماه در آشوب‌های خیابانی و ... آغاز شد، حاصل یک زمینه سازی طولانی مدت دشمن است.

متن کامل
۱۳۸٩/۳/۱۳ - محمد مهدی اسلامی

   خواسته دیرین امام راحل، آزمونی برای مجلس و دولت اصولگرا   

حبیب‌الله عسگراولادی، یکی از یاران نزدیک امام خاطره‌ای را از روزهای آغازین نهضت امام نقل می‌کند که «یکی از روزها، خدمت حضرت امام رسیدیم و هنوز صحبتی را آغاز نکرده بودیم که حضرت امام فرمودند من از شما سوالاتی می پرسم، ببینید برای آنها چه پاسخی دارید. اگر هم پاسخ نداشتید ،در جلسات آینده پاسخ بدهید. فرمودند: مگر امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین نیست و در ردیف نماز و روزه وحج نیست؟ بلکه در برخی از روایات آمده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، دیگر عبادات مسلمین ضایع شده و مومنان ذلیل می شوند. سئوال این است که چرا این امر در رساله های عملیه نیست؟ و چه زمانی از رساله های عملیه برداشته شده است؟چرا و چه کسانی آن را برداشتند؟ خودامام توضیح دادند این که به یک نوجوان بگویید نماز بخوان، بدون اینکه بدانید اصلا به معاد و قیامت اعتقاد دارد یا خیر،امر به معروف نیست بلکه تنها توصیه به معروف است. این که سوار تاکسی شوید و آهنگ و موسیقی تندی پخش شود و بگویید که آن را قطع کند، نهی از منکر نیست. تنهادرخواست ترک منکر است. اهل ایمان باید در ارتباط مستحکم‌تری با هم باشند و قدرت امر و نهی داشته باشند تا بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند و فرمودند برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، چاره‌ای جز تشکیلات نیست.»

متن کامل
۱۳۸٩/۳/۱٠ - محمد مهدی اسلامی